ANA SAYFA : YÖNETMELİK / YÖNERGELER : TÜSAD Akademi Yönetmeliği
TÜSAD Akademi Yönetmeliği
Madde 1. TÜSAD Akademi; yönetmeliğinin üçüncü maddesinde belirtilen çerçevede ulusal kongre ve şubeler eğitim çalışmaları dışındaki üyelerine yönelik tüm eğitim çalışmalarını planlayan, organizasyonları gerçekleştiren ve yönetimini sağlayan bir oluşumdur.
Madde 2. TÜSAD Akademi, TÜSAD Merkez Yönetim Kurulu (MYK) ile işbirliği içinde ve MYK denetiminde faaliyetlerini yürütür.
Madde 3. TÜSAD Akademi tarafından yürütülecek eğitim faaliyetleri;
- TÜSAD Kursları
- TÜSAD Akademi Kampları
- Sertifika programları
- Bölgesel sempozyumlar
- Çalışma grupları yurtiçi ve yurtdışı eğitim toplantıları
- TÜSAD Genç Akademisyenler Grubu (GEAK) eğitim toplantıları
- İnternet destekli eğitim
- Ulusal ve yurtdışı dernekler ile birlikte eğitim projelerinin planlanması ve yürütülmesi
Madde 4. Bu ana başlıklarda yapılması planlanan çalışmaların şekli, sıklığı, katılımcı sayısı, içeriğin planlanması gibi konulara TÜSAD Akademi Yönetim Kurulu (AYK) karar verir ve MYK onayına sunar.
Madde 5. TÜSAD Akademi Yürütme Kurulu bir başkan ve beş üyeden oluşur. AYK başkan ve üyeleri TÜSAD Genel Kurulunu takiben ikinci MYK toplantısında seçilir. MYK üyeleri aynı zamanda AYK Başkanı veya üyesi olabilir. Dernek Genel Sekreteri, Saymanı ve MYK Çalışma Grupları sorumlusu AYK’nın doğal üyeleridir. Dernek Genel Sekreteri aynı zamanda AYK’nın sekreterlik görevini de üstlenir. AYK görev süresi bir sonraki olağan genel kurulda sonlanır. AYK başkanı ve üyeleri üst üste iki dönem görev alamazlar.
Madde 6. AYK ilk toplantısını seçimden sonraki ilk ay içinde yapar. Daha sonra gerekli olduğu takdirde, iki toplantı arasında en az altı aylık bir süre olması şartı ile TÜSAD Genel Merkezi’nde toplanır. Toplantı zamanı ve gündemi AYK Başkanı ve Dernek Sekreteri tarafından önceden duyurulur. Akademi başkanının olmadığı durumlarda başkanın görevlendireceği AYK üyelerinden birisi toplantıya başkanlık eder. AYK toplantılarında alınan kararlar bir tutanak halinde TÜSAD Başkanlığına iletilir.
Madde 7. Çalışma grupları ve GEAK planladıkları yurtiçi ve yurtdışı eğitim toplantıları için hazırladıkları projeyi AYK ve MYK’ya bildirir ve AYK ile MYK ortak onayı ile planlama çalışmalarına başlar. AYK Başkanı toplantı organizasyon komitelerinin doğal üyesidir ve isminin yanına “TÜSAD Akademi Başkanı” eklenir. Toplantı duyuru ve afişlerinde TÜSAD ve TÜSAD Akademi logoları birlikte kullanılır.
Madde 8. TÜSAD Akademi tarafından düzenlenen eğitim toplantılarının tüm sorumluluğu AYK Başkanı’na aittir. Her toplantı için AYK üyelerinden birisine organizasyon sorumluluğu verilir. Bu toplantıların planlanması, takibi ve yürütülmesi konularında sorumlu üye AYK Başkanı ile birlikte hareket eder.
Madde 9. AYK Başkanı gereklilik halinde dernek organları başkan veya temsilcilerini toplantıya çağırabilir.
Madde 10. AYK üyesinin istifa etmesi durumunda yapılacak ilk MYK toplantısında yeni atama yapılır. AYK üyesinin mazeretsiz olarak üst üste iki toplantıya katılmaması veya görevlerini aksatması durumunda MYK kararı ile üyelikleri sonlandırılır ve yerine atama yapılır.
Madde 11. TÜSAD Akademi toplantılarına sponsor kuruluşlar, ’’TÜSAD Bilimsel Toplantılar Sponsorluk Esaslarına Dair Yönetmelik’’ e uygun olarak sponsorluk faaliyetlerini sürdüreceklerdir.
Madde 12. TÜSAD Akademi eğitim toplantılarına katılımlarda TÜSAD üyesi olma şartı aranır. Sponsor kuruluşlar bu konuda uyarılır ve davetli katılımcıların tam listesi üyelik kontrolu için önceden istenir. Katılımcılardan üye olmayanların üyelik işlemleri toplantı öncesinde tamamlanmış olmalıdır.
Madde 13. Yönetmelikte yer almayan konularda MYK karar verir.
Madde 14. Bu yönetmelik TÜSAD Merkez Yönetim Kurulu 22.09.2019 tarihli toplantısında kabul edilerek yürürlüğe girmiştir.
TÜSAD Akademi Yönetmeliği İçin Tıklayınız.